Zoeken
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt

6 Tips voor als we weer open mogen

1 Informatie inwinnen

Zorg dat je goed op de hoogte bent van de maatregelen die er gelden.

2 Behoud contact met je gasten

Maak je gasten warm om in 2021 weer naar je horecaondernemingte komen. Plaats updates op je website en zet een e-mailcampagne op waarbij je jouw gasten op de hoogte houdt. Of gebruik social media om je volgers up-to-date te houden. Post een video in je feed of plaats een bericht op Facebook.

3 Digitale bierkaart

Denk mee met je gasten. Veel gasten zullen nog een lange tijd huiverig zijn en willen voorzichtig zijn. Een digitale bierkaart biedt uitkomst. Deze kunnen je gasten openen zonder eerst fysiek een kaart aan te raken en zonder een app te downloaden. Ze scannen de QR-code of typen de URL in op hun telefoon en hoppa, daar is de digitale bierkaart met jouw assortiment.

Scover biedt gratis digitale bierkaarten aan. Middels de portal kun je gemakkelijk je bieren op de kaart zetten en wijzigen. De QR-code kun je zelf op een desgewenste plek neerzetten, plakken of hangen. Met de Op Tap functie kan je bieren net wat meer onder de aandacht brengen. De bierkaart is niet gekoppeld met jouw kassasysteem, dus bestellen doen gasten nog steeds gewoon bij de barman of -vrouw.

4 Verhoog je omzet met persoonlijk bieradvies

Goed bieradvies leidt tot herhaalaankopen en upsell door positieve ervaring met gekocht bier. 45 procent van de gasten wil bieradvies en 90 procent volgt dit ook op. Met de gemakkelijke QR-code die je kan aanmaken met Scover en die je zelf kan toevoegen op menu’s, filtjes, bij de bar of op flyers, kunnen gasten direct bier vinden of persoonlijk bieradvies ontvangen. Ook mogelijk voor afhaal, bezorgen of aan tafel. Zo kun je dus op een creatieve en hygiënische manier net dat beetje extra bieden aan je gasten.

5 Assortiment optimalisatie

Zolang het niet zeker is wat de openingstijden en voorwaarden zijn bij heropening, is het verstandig om rekening te houden met het scenario waarin slechts een deel van het gangbare assortiment wordt aangeboden. Met Scover krijg je inzicht in de smaak van jouw bezoekers en kun je makkelijk je assortiment hier op  af stemmen.

6 Laat de gasten maar komen!

Dus informeer je gasten over het moment van heropening over de nieuwe hygiënemaatregelen die je hebt genomen, de eventuele tijdslots die je hebt ingesteld en hoe ze kunnen reserveren en bestellen. Je gasten zullen blij zijn weer aan te mogen schuiven.

Bron: Misset Horeca